Twój GŁOS ma MOC! Czyli kampania profrekwencyjna

REALIZACJA ZADANIA: "Zorganizuj kampanię profrekwencyjną"

Dodano: 10.05.2019

PUNKTY: 24

11

Przygotowania

Na samym początku stworzyłyśmy stronę na Facebooku promującą wydarzenie jakim będą prawybory do Parlamentu Europejskiego - https://www.facebook.com/mlodziglosujaslowak/

Dokumentowałyśmy tam na bieżąco nasze działania oraz popularyzowałyśmy projekt, aby jak najwięcej uczniów naszej szkoły dowiedziało się o tej wspaniałe inicjatywie.

W celu zainteresowania ludzi i przykucia ich uwagi,, postanowiłyśmy zaprezentować nasz projekt na kilka różnych sposobów. W naszych planach znalazły się tak tradycyjne metody jak plakaty, rozwieszone na szkolnych korytarzach a także w miejscach, w których często pojawia się młodzież (np. pobliska kawiarnia) oraz ulotki. Dodatkowo w planach pojawił się także organizowany przez wybraną grupę uczniów flashmob, zwracający uwagę na planowaną symulację wyborów przy wykorzystaniu plakatów z hasłami namawiającymi do głosowania, stworzonych przez uczniów naszej szkoły. Dodatkowo postanowiłyśmy zachęcać do uczestnictwa w symulacji poprzez słodki poczęstunek - cukierki z krótką informacją o projekcie, które miały zostać rozłożone w kilku miejscach w szkole. Aby młodzi ludzie pozbyli się strachu i dezorientacji związanych z procesem wyborów oraz zapoznali się z samą instytucja Parlamentu Europejskiego, zaplanowałyśmy również organizację wykładu informacyjnego dla naszych rówieśników dotyczącego działania Parlamentu Europejskiego oraz tego jak może na nas wpłynąć i vice versa. Stworzyłyśmy również krótki quiz, który miał na celu sprawdzić wiedzę o Parlamencie Europejskim Naszych uczniów. W celu jeszcze większego zwiększenia świadomości oraz pozbycia się dylematu "na kogo głosować?" postanowiłyśmy promować stronę "Latarnika Wyborczego", tak żeby każdy uczeń mógł wyrobić swoje własne zdanie na temat kandydatów do Parlamentu Europejskiego i świadomie oddać swój głos. Na samym końcu postanowiłyśmy, że dobrym pomysłem będzie nawiązanie współpracy z pobliskimi mediami: m.in rzecznik prasowy Chorzowa, lokalna gazeta "Chorzowianin".

Przeprowadzenie kampanii

Kampania została zrealizowana według naszego planu. Plakaty zostały powieszone na terenie szkoły oraz w kawiarni i lokalu CUMA, z którymi nawiązaliśmy współpracę. Ulotki i cukierki z informacją o projekcie zostały udostępnione uczniom, aby mogli dowiedzieć się czegoś nowego na każdym kroku. Na samym początku poprosiłyśmy uczniów specjalizacji wiedzy o społeczeństwie (i nie tylko), aby stworzyli plakaty z hasłami namawiającymi do oddania głosu w nadchodzących wyborach. Chciałyśmy zachęcić w ten sposób naszą szkolną społeczność nie tylko do samego głosowania, ale i aktywnego udziału w całym przedsięwzięciu. 13 maja zorganizowałyśmy flashmob, w którym udział brali wszyscy zainteresowani uczniowie. Odbył się on na jednej z przerw w naszej szkole. Ustawiliśmy się w jednym rzędzie trzymając własnoręcznie zrobione plakaty, a przechodni z zaciekawieniem przechodzili, czytali i oglądali je. Wykład dotyczący Parlamentu Europejskiego został przeprowadzony tego samego dnia. Poruszyłyśmy między innymi tematy dotyczące historii PE, jego działań, kompetencji, przedstawiłyśmy (oczywiście w sposób całkowicie apolityczny) kandydatów startujących w wyborach w tym roku oraz wyjaśniłyśmy dlaczego warto głosować i jaki wpływ PE ma na nasze życie. Opowiedziałyśmy również o "Latarniki Wyborczym". Po zakończonym wykładzie przeprowadziłyśmy krótki quiz i wyłoniłyśmy jego zwycięzców. W międzyczasie wszystkie wydarzenia i działania były na bieżąco dokumentowane na naszej stronie na Facebooku. Stworzyłyśmy również wydarzenie o nazwie "20 maja zagłosuję w wyborach parlamentarnych w Słowaku" (https://www.facebook.com/events/849706418714286/), aby jeszcze bardziej wypromować akcję. Po przeprowadzeniu kampanii skontaktowałyśmy się z rzecznikiem prasowym Chorzowa oraz redaktorem naczelnym lokalnej gazety "Chorzowianin". Udzieliłyśmy krótkiego wywiadu na temat naszych działań jak i samej akcji.

Lekcja o Parlamencie Europejskim

Lekcja o Parlamencie Europejskim przeprowadzona została na początku maja. Poprzez dni wolne miałyśmy czas na przygotowania materiałów oraz rozpoznanie, jakie pytania najczęściej nurtują naszych rówieśników. Wykorzystałyśmy również jeden ze scenariuszy - "Czym zajmuje się Parlament Europejski?". Wykład został przeprowadzony 13 maja. Prezentacja poruszała takie tematy jak: historia PE, ludzi, którzy tworzą PE, polskich europarlamentarzystów, kompetencje PE, podejmowanie decyzji przez PE, wpływ PE na nasze życie oraz nasz wpływ na PE.

Link do prezentacji - https://drive.google.com/file/d/0B_4Qe7e97p9QSGJYMnpqVlJtS2c5SlMxRTBUMng5MV9LR09j/view?usp=sharing

Po zakończeniu prezentacji przeprowadziłyśmy krótki quiz.

Rezultaty

Uczniowie szkoły zainteresowali się działalnością Parlamentu Europejskiego oraz wyrazili chęć angażowanie się w jego aktywności w przyszłości. Ich wątpliwości na temat wyborów i zagubienie podczas całego procesu zostały zażegnane i prawdopodobieństwo ich udziału w wyborach znacząco wzrośnie. Nam udało się się zdobyć informacje na temat podejścia młodzieży do polityki oraz spojrzenia młodego pokolenia na świat, Europę oraz nasz kraj.

Dokumenty dodatkowe
Plik do pobrania

Galeria zdjęć


Podobało Ci się

Komentarze

10.05.2019 23:22

Super!!!

10.05.2019 23:35

@Pani Dziennikarka

Dziękujemy bardzo! :D

14.05.2019 12:39

Bardzo dobrze wykonane!

18.05.2019 23:51

@Pelikan

Dziękujemy bardzo! :D

Sara

Mistrz

16.05.2019 11:34

Ale fajne !!! Bardzo mi się to podoba.

18.05.2019 23:52

@Sara

Dziękujemy bardzo! Pozdrawiamy serdecznie! :D

16.05.2019 13:24

Fajny pomysł

18.05.2019 23:52

@Pelikan

Dziękujemy! ;)

MYpl

Praktyk

22.05.2019 16:19

Gratulujemy. Jesteśmy pod wrażeniem.

Zocha

Mistrz

23.05.2019 20:17

Super działania! Gratulujemy.

24.05.2019 13:53

Piękna relacja!

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś