Lekcja o Parlamencie europejskim. :)

REALIZACJA ZADANIA: "Zorganizuj kampanię profrekwencyjną"

Dodano: 10.05.2019

PUNKTY: 18

5

Przygotowania

Aby zachęcić uczniów naszej szkoły do wzięcia udziału w symulacji wyborów do Parlamentu Europejskiego przygotowaliśmy lekcję dotyczącą podstawowych faktów i funkcji Parlamentu Europejskiego. Przeprowadziliśmy również QUIZ dotyczący podstawowej wiedzy o Unii Europejskiej, zachęcające do udziału w konkursie były ciekawe nagrody. Nakręciliśmy filmik z udziałem prezydenta naszego miasta Krzysztofem Chojniakiem oraz radnymi naszego miasta, filmik jest neutralny polityczny z powodu wystąpienia w nim przedstawicieli różnych bloków politycznych, przy nagrywaniu filmiku zastrzegliśmy brak jakiejkolwiek formy agitacji, tylko po kilka zdań zachęcających młodzież do glosowania w naszej symulacji i w późniejszych latach w prawdziwych wyborach. Kierowaliśmy prośbę o udział do polityków z racji tego, że wydaje nam się, że młodzi bardziej wezmą ich przesłanie na poważnie niż gdybyśmy to przedstawili sami.

Przeprowadzenie kampanii

Całą kampanie przeprowadziliśmy na przełomie kwietnia i maja. Realizowaliśmy ją na terenie naszej szkoły przy użyciu tradycyjnych jak i nowoczesnych środków. Kampanie kierowaliśmy do uczniów klas pierwszych i drugich naszego liceum. Mamy nadzieję że nasz wysiłek włożony w kampanię przełoży się we frekwencje osób biorących udział w symulacji wyborów. Wszystkie przeprowadzone działania zostały dobrze przyjęte przez naszych rówieśników ze szkoły, którzy zainteresowali się przedstawionymi przez nas tematami. Podczas przeprowadzania kampanii współpracowaliśmy z dyrektorami i nauczycielami naszej szkoły oraz z władzami naszego miasta(prezydent i radni) Najbardziej zaskoczyło nas zaangażowanie prezydenta i radnych w pomoc przy projekcie i pozytywny odbiór naszej kampanii w szkole. Nic nie sprawiło nam trudności, ponieważ byliśmy doskonale przygotowani. W przygotowaniu bardzo pomógł nam nasz profesor, gdyż wszystkie nasze pomysły odnośnie kampanii zatwierdzał lub odrzucał, kiedy były nietrafne.

Lekcja o Parlamencie Europejskim

Lekcje o Parlamencie europejskim przeprowadziliśmy 30 kwietnia 2019 roku. W lekcji wzięły udział wszystkie klasy pierwsze i drugie naszego liceum, trzecie klasy nie mogły wziąć udziału, ponieważ ukończyły szkołę. Ogólnie w lekcji wzięło udział ponad 300 uczniów, którzy wykazywali ogromne zainteresowanie tym tematem oraz nie przeszkadzali i słuchali z uwagą. W przygotowaniu lekcji wzięliśmy pod uwagę oba udostępnione przez organizatorów scenariusze.

Rezultaty

Kampanie była realizowana dla ludzi młodych(16-18 lat) wydaje nam się, że nasze działania trafiły do większości odbiorców. Według nas najlepiej wyszła nam lekcja kierowana do uczniów o Parlamencie Europejskim, filmik zachęcający młodych do głosowania oraz qiuz oparty o lekcję przeprowadzonej przez nas. Jesteśmy bardzo zaskoczeni jak dobrze nam to poszło, pomimo braku czasu oraz problemów z miejscem przeprowadzenia quizy, gdyż planowaliśmy przeprowadzić lekcję w auli, gdzie odbywały się egzaminy maturalne, przez co musieliśmy przyśpieszyć lekcje o kilka dni co wiązało się z przygotowaniem jej w ekspresowym tempie. Przy organizacji kolejnej kampanii wolelibyśmy poświęcić więcej czasu na przygotowania większej ilości działań, teraz jednak mieliśmy ograniczony czas działania przez niepodziewany strajk nauczycieli i musieliśmy zrezygnować z wielu planowanych aktywności. Chcielibyśmy także poświęcić więcej czasu na kampanię viralową, którą w tym roku przygotowaliśmy w okrojonej wersji.


Podobało Ci się

Komentarze

gumis1

Mistrz

10.05.2019 22:00

Bardzo dobrze wykonane zadanie, brawo!

10.05.2019 23:09

Wspaniała robota! Brawo!

14.05.2019 12:35

Dobrze wykonane!!

Aga17

Mistrz

20.05.2019 17:12

Świetna praca. Oby tak dalej.

Ada

Mistrz

20.05.2019 23:30

Dobra organizacja, fajne efekty.

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś