Organizacja kampanii profrekwencyjnej.

REALIZACJA ZADANIA: "Zorganizuj kampanię profrekwencyjną"

Dodano: 09.05.2019

PUNKTY: 24

17

Przygotowania

Rodzaj kampanii jaki chcielibyśmy zorganizować to kampania profrekwencyjno-edukacyjna. Łącząc oba walory, możemy zdecydowanie więcej zdziałać.


Część 1: kampania profrekwencyjna.

Organizując kampanię profrekwencyjną chcemy skupić się przede wszystkim na osobach, które są potencjalnymi wyborcami, tzn. posiadają prawa wyborcze, ale i na tych, które prawa wyborcze posiądą już niebawem. W ramach aktywizacji społeczeństwa do czynnego udziału w nadchodzących wyborach do Parlamentu Europejskiego, które odbędą się już 26 maja chcielibyśmy zorganizować szereg wydarzeń i działań, a części z nich już się podjęliśmy. Są to między innymi: 

  • wydarzenie otwarte dla mieszkańców Oleśnicy - wykład i gra symulacyjna "Wynegocjuj nam Unię" zorganizowane dzięki współpracy z portalem MamPrawoWiedziec.pl (16 kwietnia 2019 roku).
  • happening na oleśnickim Rynku - "Głosujesz?" - happening ma charakter profrekwencyjny z elementami edukacji obywatelskiej. Aktualnie jesteśmy na etapie przygotowań i ustaleń. Edit.: Happening odbył się 17.05.2019 na oleśnickim Rynku. Relacje i zdjęcia i notatki w lokalnych mediach poniżej.
  • inne, spontaniczne i przemyślanie działania :)


Część 2: kampania edukacyjna.

Wybory odgrywają niezwykle istotną rolę w życiu każdego obywatela Unii Europejskiej. Zależy nam na tym, aby każda Europejka i każdy Europejczyk, niezależnie od wieku, miał świadomość obywatelską dotyczącą aktywnego uczestnictwa w wyborach, jak i samego głosowania. Kampania edukacyjna ma walory, których potrzebuje każdy, kto nie jest dobrze obeznany w polityce, a chciałby wiedzieć więcej o wyborach. Działania, które podejmujemy to między innymi:

  • lekcja Europejska - prelekcja zorganizowana dla uczniów naszego liceum dzięki współpracy z EuropeDirect (7 maja 2019 roku).
  • prezentacje wprowadzające do symulacji wyborów do Parlamentu Europejskiego w naszej szkole organizowanej w ramach projektu "Młodzi Głosują+" - prezentacje zostaną przedstawione szczegółowo na godzinach wychowawczych w każdej klasie. Mają charakter informacyjno-organizacyjny i ich głównym celem jest zachęcenie uczniów do uczestnictwa w symulacji wyborów, która odbędzie się w naszej szkole (działanie w trakcie).
  • prelekcje otwarte dla mieszkańców Oleśnicy organizowane przy współpracy z Powiatowym Centrum Kultury i Edukacji.


Na każdym etapie realizowanej przez nas kampanii będziemy zachowywać zasadę neutralności politycznej, o której pisałam w poprzednim zadaniu.

Przeprowadzenie kampanii

Naszą kampanię profrekwencyjną rozpoczęliśmy od zorganizowania otwartej lekcji i gry symulacyjnej "Wynegocjuj nam Unię", którą to zorganizowaliśmy dzięki współpracy z redakcją portalu MamPrawoWiedziec.pl - poprowadziła ją Pani Ewa Borkowska i uprzejmości Biblioteki i Forum Kultury w Oleśnicy, do której wystosowaliśmy wniosek o udostępnienie sal w ramach działań związanych z naszym projektem w zamian za promocję instytucji na naszym FanPage'u (oznaczenia w postach, umieszczanie logotypu na materiałach, podziękowanie). Zapisy na tę prelekcje były otwarte i ogólnodostępne (przez wiadomość e-mail), co oznaczało, że wziąć w nich udział mogły osoby w każdym wieku, niezależnie od osobistych poglądów czy przekonań politycznych, całkowicie bezpłatnie. Udało nam się zebrać spore grono, które aktywnie uczestniczyło w warsztatach. Na prelekcji obecny był przedstawiciel lokalnego medium - MojaOlesnica.pl - który zrobił nam pamiątkowe zdjęcie, a całą relację opublikował na portalu.

Link: https://mojaolesnica.pl/28965,ii-lo-z-lepsza-wiedza-o-unii-europejskiej.php?acceptrodo&fbclid=IwAR3cwmwIrcCW1iMmveTB3d7lefMwjYdJfSUPUfaZhRlyUJ2izyiBwkBJZ7U

Relacja dostępna jest także na naszym FanPage'u.


Opublikowaliśmy także wyniki ankiety, o której pisaliśmy w pierwszym zadaniu platformy grywalizacyjnej - opracowanie w formacie PDF zamieszczamy w plikach poniżej :)


Kolejnym działaniem w ramach kampanii profrekwencyjno-edukacyjnej (taki typ kampanii właśnie obraliśmy) było edukowanie uczniów naszej szkoły o istocie wyborów i aktywnego uczestnictwa w nich, a także o funkcjonowaniu Parlamentu Europejskiego. W tym celu skontaktowaliśmy się z Europe Direct Polska - punkt informacyjny we Wrocławiu i zaprosiliśmy Panią Martę Statkiewicz, która przeprowadziła dwie prelekcje - dla uczniów klas pierwszych i drugich, a także naszej grupy projektowej. Ich tematem była sama Unia Europejska, jak i instytucje działające w jej ramach i zbliżające się wybory. Był to dobry wstęp dla uczniów, którzy dopiero rozwijali swoje zainteresowania polityczne, ale i solidna dawka informacji dla tych bardziej obeznanych w temacie.

Relacja dostępna jest także na naszym FanPage'u.


Jako, iż w naszej grupie projektowej znajdują się członkowie Samorządu Uczniowskiego, którzy reprezentują społeczność naszego liceum, postanowili oni porozmawiać ze swoją klasą i uczniami innych klas o istocie wyborów i kulturalnym wyrażaniu swoich poglądów (objaśniając przy tym koleżankom i kolegom zasadę neutralności politycznej), a po rozwieszeniu materiałów otrzymanych od Centrum Edukacji Obywatelskiej zaczęli ich informować o symulacji wyborów do Parlamentu Europejskiego, która odbędzie się 23 maja (czwartek) w murach naszej szkoły i zachęcali do wzięcia w nich (wyborach) udziału.


Jednakże najbardziej istotnym punktem naszej kampanii był happening, który zorganizowaliśmy dnia 17 maja o godzinie 13:00 na oleśnickim Rynku. Naszym celem było zachęcenie przechodniów do aktywnego udziału w zbliżających się wyborach. Było to zdecydowanie wydarzenie o największym zasięgu, dlatego zdecydowaliśmy się zaangażować więcej osób poza naszą grupą projektową. Klasa 1B zaoferowała chęć uczestnictwa w evencie - łącznie zaangażowanych było ponad 30 osób!

Wspólnie rozpoczęliśmy planowanie. Ustaliliśmy role - wyznaczyliśmy osoby odpowiedzialne za rozdawanie ulotek, trzymanie haseł i plakatów, nagłośnienie, a także za zachęcanie do przybicia pamiątkowej pieczątki o treści "Głosuję!". Zwróciliśmy się do instytucji i przedsiębiorstw - do Komendy Powiatowej Policji w Oleśnicy z prośbą o zabezpieczenie happeningu, do firmy Krystian Fabryka Druku z prośbą o sponsoring materiałów (wydruków, pieczątek, ekologicznego szarego papieru do podbijania), wypożyczyliśmy z naszej szkoły nagłośnienie - bezprzewodowy głośnik wraz z mikrofonem, a także zaprosiliśmy największe oleśnickie media - OlesnicaInfo.pl, tygodnik "Oleśniczanin", Olesnica-NaszeMiasto.pl, MojaOlesnica.pl. Zadbaliśmy o to, aby zaproszone media były neutralne politycznie, ale z racji tego, że happening był eventem otwartym dostęp do niego miały wszystkie media.

O godzinie 13:30 rozpoczęliśmy śpiewanie "Ody do Radości" - hymnu Unii Europejskiej. Mieliśmy przygotowane papierowe teksty dla osób, które chciały śpiewać lecz nie kojarzyły lub nie znały danych zwrotek hymnu. Relacje z naszych działań możecie znaleźć tutaj:


https://olesnicainfo.pl/ze-szkol/licealisci-przekonywali-ze-warto-glosowac-w-wyborach-do-parlamentu-europejskiego/34708/?fbclid=IwAR2XPhPdbaPR1kklWo_1Wa8CQI87uCekcHCoUBD_iL3UNBWB5ierQ1O45og


http://olesnica.naszemiasto.pl/artykul/mlodziez-lo2-zachecala-do-glosowania-foto,5126839,gal,t,id,tm.html?czy_podglad=t&fbclid=IwAR05c27FJDlGIKVsj8mcF1PuJBpIHMhXAwjBnlncoGf5nFgl6_5j4E36_5Y&hash_podglad=f444f45cb41f95541ad9ce9d415d54bc


https://www.facebook.com/olesniczanin/videos/439014563593826/


https://mojaolesnica.pl/29599,zachecali-olesniczan-do-glosowania.php?fbclid=IwAR0GHWqlu_HpvsecQotgAiZWSk5pcrHZ2k2vU8362EDvB4eOHrSlOhaDjW4


https://www.facebook.com/mojaolesnica/videos/586735351832760/


https://www.youtube.com/watch?v=nv2xDA9dWls


Warto dodać, że wszystkie nasze działania zostały objęte patronatem honorowym Starosty Powiatu Oleśnickiego.

Lekcja o Parlamencie Europejskim

16 kwietnia 2019 roku dzięki współpracy z portalem MamPrawoWiedziec.pl zorganizowaliśmy prelekcję otwartą w sali udostępnionej nam dzięki uprzejmości Biblioteki i Forum Kultury w Oleśnicy. Był to wykład z grą symulacyjną "Wynegocjuj nam Unię".


Relacja z wydarzenia: WARSZTATY EDUKACYJNE Z GRĄ "WYNEGOCJUJ NAM UNIĘ" ZAKOŃCZONE! 🤩

We wtorek (16 kwietnia) zespół biorący udział w projekcie Młodzi głosują z II Liceum Ogólnokształcące im. Ks. Jana Twardowskiego w Oleśnicy wraz z uczniami oleśnickich szkół średnich, którzy wyrazili chęć swojego uczestnictwa, wziął udział w warsztatach edukacyjnych z grą symulacyjną "Wynegocjuj nam Unię", które poprowadziła Pani Ewa Borowska z MamPrawoWiedziec.pl 🤓

Zaczynając od krótkiej części wykładowej, zostaliśmy wprowadzeni w tematykę, która obejmowała Unię Europejską - jej sposób, zakres funkcjonowania, a także instytucje i organy utworzone w jej ramach, tak, aby te struktury nie były nam obce. Następnie przeszliśmy do zasad i metod gry "Wynegocjuj nam Unię", które dla wszystkich uczestników były jasne i motywowały do działania. W razie wątpliwości, mogliśmy się dopytać o szczegóły w każdej chwili.

Uczestnicy zostali podzieleni na dwuosobowe i trzyosobowe zespoły. Każdy z nich reprezentował daną frakcję (grupę polityczną w Parlamencie Europejskim). Po zapoznaniu się z poprawkami, jakie proponowała dana frakcja zarówno we własnej grupie, jak i wśród innych, gracze przystępowali do przedstawiania swojej poprawki na forum i przegłosowywania jej. W zależności od rundy, każdy zespół dysponował następującymi liczbami głosów: czterema w pierwszej rundzie trzema w drugiej, a także jednym w finale - trzeciej rundzie.

Wszyscy stosowali różne taktyki negocjacji, które poddaliśmy dyskusji po zakończeniu rozgrywki.

Jesteśmy bardzo wdzięczni Pani Ewie Borowskiej, jak i całej redakcji portalu MamPrawoWiedzieć.pl za możliwość rozgrywki. 

Dziękujemy również Bibliotece i Forum Kultury za udostępnienie nam sali na ulicy Reja 10 - w budynku Biblioteka w Oleśnicy 🤩


7 maja 2019 roku w naszej szkole odbyła się lekcja na podstawie scenariusza "Czym zajmuje się Parlament Europejski?". Lekcja ta została przeprowadzona przez naszą koordynatorkę, Panią Agnieszkę Komstę-Filę i Panią Martę Statkiewicz z EuropeDirect - Wrocław.


Relacja z wydarzenia: Wczoraj (7 maja) w II Liceum Ogólnokształcące im. Ks. Jana Twardowskiego w Oleśnicy odbyły się lekcje europejskie, które poprowadziła Pani Marta Statkiewicz z Punkt Informacji Europejskiej Europe Direct - Wrocław . Wzięli w nich udział uczniowie klasy 1a, 1b, 1d i 2a oraz członkowie szkolnego zespołu projektowego "Młodzi Głosują+".

Lekcję zaczęliśmy od podstawowych informacji o Wspólnocie Europejskiej i Parlamencie Europejskim. Następnie przeszliśmy do bardzo ważnego dla nas dnia - 26 maja 2019 roku. Tego dnia w Polsce i innych państwach członkowskich Unii odbędą się wybory do Europarlamentu. W związku z tym zagłębiliśmy się w funkcjonowanie tej instytucji i omówiliśmy poszczególne ugrupowania w niej obecne. Obejrzeliśmy film, krótki, lecz bardzo dobrze uświadamiający, że przez głosowanie decydujemy o przyszłości - nie tylko naszej. Na koniec mogliśmy wejść w ciekawe linki - prowadzące na różne strony, w tym te służące do tworzenia petycji europejskiej, do której prawo ma każdy obywatel Unii i która jest rozpatrywana przez specjalnie powołaną komisję. Zajrzeliśmy też na stronę tymrazemglosuje.eu, na której każdy z nas może przeczytać i dowiedzieć się więcej o nadchodzących wyborach, a także na stronę co-europa-robi-dla-mnie.eu, na której znajdziemy listę wszelkich inwestycji, działań i przedsięwzięć w danych regionach, które najpewniej nie doszłyby do skutku, gdyby nie wsparcie Unii Europejskiej.

Na koniec każdy uczestnik lekcji otrzymał ulotkę, pocztówkę i długopis 😄

Dziękujemy serdecznie Pani Marcie Statkiewicz za przeprowadzenie tej lekcji! Każdy z nas wzbogacił swoją wiedzę o nowe informacje, które z pewnością możemy wykorzystać w swoim życiu.

Rezultaty

Udało nam się dotrzeć do:

  • ok. 50 osób ankietowanych!
  • ok. 20 osób przy wykładzie otwartym z grą symulacyjną

Nasze działania były przemyślane i wyszły tak, jak zaplanowaliśmy. Od ankiety, przez obie prelekcje i nagłaśnianie naszych relacji w lokalnych mediach - staraliśmy się, aby każdy mieszkaniec Oleśnicy i jej okolic dowiedział się o naszych przedsięwzięciach i mógł się w nie zaangażować.

Przy organizacji kolejnej kampanii skupilibyśmy się na jakości, ale i intensywności - większa liczba wydarzeń wiąże się z rozgłosem.

Dokumenty dodatkowe
Plik do pobrania

Galeria zdjęć


Podobało Ci się

Komentarze

10.05.2019 09:18

Super! Powodzenia!

18.05.2019 17:52

@Filomatka

Dziękujemy! Wzajemnie :)

gumis1

Mistrz

10.05.2019 21:57

Bardzo dobrze wykonane zadanie, brawo!

18.05.2019 17:53

@gumis1

Dziękujemy bardzo! ;)

10.05.2019 23:16

Fantastyczna robota!

18.05.2019 17:53

@Dziunia

Dziękujemy!

Sara

Mistrz

14.05.2019 13:33

Dobrze wykonana praca)

18.05.2019 17:53

@Sara

Miło nam to słyszeć!

16.05.2019 13:22

Bardzo fajne

18.05.2019 17:53

@Pelikan

Dziękujemy!

Aga17

Mistrz

20.05.2019 17:07

Świetna praca. Oby tak dalej.

23.05.2019 16:20

@Aga17

Dziękujemy!

Ada

Mistrz

20.05.2019 23:25

Macie super pomysły i moc realizacji :)

23.05.2019 16:21

@Ada

Dziękujemy serdecznie!

MYpl

Praktyk

22.05.2019 16:25

Gratulujemy zaangażowania. Bardzo ciekawa relacja.

23.05.2019 16:21

@MYpl

Dziękujemy, miło nam to słyszeć!

Ada

Mistrz

24.05.2019 11:24

Świetne zdjęcia, bardzo ciekawy pomysł :)

Jeżeli uważasz, że relacja zawiera nieodpowiednie treści, zgłoś to administratorowi Zgłoś